6 de març 2015


De les 50 i tantes espècies d`orquídies silvestres que tenim a la comarca, sens dubte la espècie talismà que tothom vol tenir a la seva "col.lecció" és la Cypripedium calceolus o Sabateta de la mare de Déu.
A tot Catalunya compta amb uns 10 nuclis repartits en 4 zones, i 3 d`aquestes zones les tenim al Berguedà. A la resta de l`estat espanyol hi deuen haver 3 o 4 poblacions a molt estirar.
Podem dir que la major densitat d`aquesta escassa orquídia la podem gaudir a la nostra comarca.
És una espècie punyetera de trobar, es fa en boscos de pi roig amb algun faig; amb orientació cara Nord i quasi sempre en terrenys més o menys inclinats.
La primera setmana de juny ja pujo a veure com està per intentar esbrinar més o menys quin dia estarà amb el màxim de flors obertes. La florida sol durar uns 10-15 dies.
És una de les espècies que pels vols de St. Joan (depenent de les pluges i la temperatura)  miro de no deixar de visitar. 
Foto feta a la Serra del Catllaràs el 10 de Juny de 2010 minuts després d`una pluja torrencial.


                                                         (Canon 400D  Tamron 17-50 2.8     f9  1/4  ISO100)

1 comentari:

  1. Marc bona tarda, em dic sergi i també m'agraden les orquidies i la natura en general. Aquest any m'he fixat per objectiu trobar la papallona isabelina i la sabateta de la mare de deu. La papallona la vaig veure aquest dissabte al alberg de la sala, la sabateta espero pujar al juny a dalt al santuari de falgars a veure si estic de sort. Soc de santa coloma de queralt, per tant em cau lluny, i vet aquí el favor que et volia demanar... Em podries avisar quan la trovis florida o a punt de florir, ja que aquest any estan venint totes les orquidies molt aviat i em fa por que se'm passi si pujo a mitjans de juny. Et deixo el meu mail scarreras@gmail.com

    No se si llegiras el missatge, en qualsevol cas gracies i molt xulo el blog

    ResponElimina